Praktyki na promie

Nie ma przyjemniejszej drogi do Skandynawii!

Popłyń w rejs jednym z najnowocześniejszych i najbardziej luksusowych promów pływających po Bałtyku!  MF Polonia  to polski prom pływający na trasie Świnoujście - Ystad Od roku 1995.

Prom może zabrać ponad  1000 osób, dla których przeznaczono 618 miejsc w 212 kabinach trzech kategorii. Oprócz pasażerów zabiera także samochody osobowe i ciężarowe. Odległość ze Świnoujścia do Ystad wynosi 92 mile morskie, czyli 170,384 km.

Polonia znana jest z licznych atrakcji, które uprzyjemniają podróż pasażerom.

Na promie znajdują się m.in.:

dwie restauracje à la carte,
    kafeteria,
    dyskoteka,
    pub,
    dwa bary koktajlowe,
    bar przekąskowy
    oraz bogato zaopatrzony sklep.

W dniach 08.09.2014r – 22.09.2014r wraz z kolegą z klasy odbyłam praktykę zawodową na promie F/M Polonia Unity Line. Już od pierwszych chwil naszego pobytu w terminalu zostaliśmy mile przywitani przez ochroniarza, który czekał, alby zaprowadzić nas na pokład promu. Cała załoga przyjęła nas ciepło. Zostaliśmy zakwaterowani w dwóch kabinach na  pokładzie szóstym. O godzinie 12.00 mieliśmy spotkanie z naszym opiekunem oraz koleżankami i kolegą ze Śląska, którzy tak jak my również odbywali praktykę zawodową. Opiekun oprowadził nas po promie, pokazał plan ewakuacji, przedstawił w skrócie zarys pracy jaką będziemy odbywać w poszczególnych działach. Na koniec po zapoznaniu się z przepisami BHP otrzymaliśmy dwutygodniowy grafik, w którym byliśmy podzieleni na dwie grupy trzyosobowe oraz jedną grupę dwuosobową.  Po spotkaniu mogliśmy wrócić  do naszych kabin, rozpakować resztę swoich rzeczy i udać się na mesę załogową na obiad. Po obiedzie od godziny 17.00 rozpoczęliśmy swoją praktykę zawodową. Praktyka obejmowała działy takie jak recepcja, housekeeping, kafeteria, sekcja dla kierowców, bary, kuchnia. W dziale housekeepingu pomagaliśmy  przy sprzątaniu kabin, ścieleniu łóżek oraz przy przygotowaniu statku do przyjęcia pasażerów. W recepcji dowiedzieliśmy  się jak wygląda praca recepcjonisty na statku. W cafeterii, restauracji oraz sekcji dla kierowców sprzątaliśmy  sale, serwowaliśmy dania z bufetu, obsługiwaliśmy  gości, nakrywaliśmy  do stołu. Wykonywaliśmy także inne drobniejsze prace typu polerowanie sztućców, uzupełnianie porcelany, szkła itp. W barze obsługiwaliśmy gości, serwowaliśmy  koktajle oraz utrzymywaliśmy porządek na sali barowej.  Dwukrotnie uczestniczyliśmy w alarmie ogólnego zagrożenia, podczas którego musieliśmy udać się do swojego Muster Station . Prom codziennie odpływam ze Świnoujścia o godz. 13.00, wpływał do Szwecji o godz. 20.15. Wypływał ze Szwecji o godz. 22.30 a wpływał do Świnoujścia o godz.6:46. Trzykrotnie zwiedziliśmy Ystad w Szwecji. Mieliśmy okazje uczestniczyć w Weekendzie Salsy, gdzie podczas pracy w barze otrzymaliśmy napiwki od gości. W wolnym czasie mieliśmy możliwość korzystania z Sali telewizyjnej, całodobowego dostępu do zimnego bufetu, pralni oraz  wypożyczenia książek. W ostatnim tygodniu opiekun zabrał nas na mostek do kapitana skąd mieliśmy możliwość podziwiania morza oraz wysłuchania krótkiej historii pracy statku. Biorąc udział w praktyce zawodowej na promie M/F Polonia zdobyliśmy nowe doświadczenia, mieliśmy okazję sprawdzić swój język obcy (angielski) na ile jesteśmy w stanie porozumieć się z klientem lub gościem. Na zakończenie praktyk otrzymaliśmy opinię w języku polskim i angielskim. Praktyka okazała się niezwykłą przygodą. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy skorzystać z takiej okazji. Jest to przeżycie warte wspomnień. Świetni ludzie, wspaniała atmosfera. Gdyby była taka możliwość, wrócilibyśmy tak na pewno!

Ewelina Latocha i Kamil Szadkowski (III H)

Biuletyn Informacji Publicznej

Wicedyrektor ZSP 1
mgr Urszula Seredyn

mgr Iwona Poganowska

Copyright (c) ZSP nr 1. All rights reserved.
Designed by zsp1.edu.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.