Wymiana Uczniowska ROC Ter AA & ZSP1 2016 PL

W dniach 28 marca - 19 kwietnia 2016 r. odbywa się kolejna wizyta delegacji holenderskiej w naszej szkole.

W tym etapie wymiany uczestniczyć będą nauczyciele:

• Marcel Stabel,

• Bartłomiej Matuszewski,
  • Artur Sobczyk,
  • Mateusz Markun.

Tegorocznym zadaniem projektowym będzie realizacja filmu promocyjnego Powiatu Tomaszowskiego.

Galeria zdjęć

Poniedziałek 28.03.2016

Po południu w poniedziałek Wielkanocny goście z Holandii zostali powitani na lotnisku przez prof. M.Usztela i przewodniczącą rady rodziców, panią B. Jurkevich.

Wtorek 29.03.2016

O godzinie 10:00 wyruszyliśmy busem do Łódzkiej Telewizji, gdzie holenderscy jak i polscy uczniowie zostali oprowadzeni po studiu nagrań. Przewodnik opowiedział nam nieco o historii polskiej telewizji oraz dał nam cenne wskazówki dotyczące kręcenia filmów. Następnie udaliśmy się do Manufaktury, gdzie zaczęliśmy swoja pierwsza przygodę z kamerą.

2209

Środa 30.03.2016

Już przed godziną 9:00 spotkaliśmy się przed Starostwem Powiatowym z Naszymi holenderskimi kolegami, by następnie przeprowadzić wywiad z Wicestarostą p. Dariuszem Kowalczykiem. Po powitaniu i ponad godzinnej rozmowie na temat projektu, wsiedliśmy czym prędzej do busa i ruszyliśmy do GOK'u w Gminie Ujazd - pierwszego punktu na mapie naszego projektu. Holendrzy zostali przywitani przez wójta p. Artura Pawlaka po staropolsku, chlebem i solą. Potem obejrzeliśmy krótkie występy, a następnie zostaliśmy uraczeni kawą lub herbatą, a także sernikiem i jabłecznikiem. Kolejne parę godzin spędziliśmy, oglądając pracę w hucie szkła Euroglas oraz fabryce opakowań Eurobox. Naszym końcowym przystankiem był park wielkich owadów Mikrokosmos. O godzinie 15:30 przyjechaliśmy do Zajazdu Piwowarski gdzie zjedliśmy typowy polski obiad - pomidorową i schabowego z ziemniakami. Pycha Laughing Byliśmy już tak zmęczeni, że zostaliśmy odwiezieni do Alabastro, gdzie Maciek i Jan rozpoczęli pracę nad swoim filmikiem. Jutro czeka Nas jeszcze więcej wrażeń Wink

05201

Artykuł na fb Gminy Ujazd

Czwartek 31.03.2016

Punktualnie o 9 wyruszyliśmy w stronę Będkowa. Na początek odwiedziliśmy Warsztaty Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Osób Niepełnosprawnych „Pomocna Dłoń” w Rudniku. Gdzie nie obyło się bez poczęstunku. Następnie w Domu Kultury spotkaliśmy się z władzami gminy Będków, a także mogliśmy zachwycać się występami zespołów "Fajne Babki" i "Ludowiacy od Będkowa", Holendrzy zostali porwani do tańca. Buty poszły w ruch. Poszło też kolano jednego z nauczycieli i teraz trochę ciężko mu się poruszać… Wink Poszliśmy do kościoła, gdzie opowiedziano nam historię tej budowli, gdy skończyliśmy zostaliśmy zaproszeni na obiad. Czekały na nas zupa pieczarkowa i oczywiście schabowy z ziemniakami i surówką Laughing W Urzędzie Gminy weszliśmy do gabinetu wójta, tam mogliśmy wypróbować jego fotel, bardzo wygodnyLaughing Widzieliśmy serwerownię, która obsługuje darmowy Internet dla czterech okolicznych gmin. Projekt został zrealizowany dzięki funduszom unijnym. Technologia jest oparta na wykorzystaniu światłowodów. Każde gospodarstwo uczestniczące w projekcie ma do dyspozycji symetryczne pasmo 2Mbps, prędkość przesyłu może sięgać 1Gbps. 514 gospodarstw otrzymało darmowe laptopy. Po gminie Będków podróżowaliśmy stylowym autobusem marki Autosan, po jeszcze bardziej stylowych drogach powiatowych marki późny Gierek. Po powitaniu przez wójta oraz przewodniczącego Rady Gminy Budziszewice i zjedzeniu przepysznej WZ-ki, sfilmowaliśmy kościół, dworek w Węgrzynowicach w którym tworzył Jan Chryzostom Pasek, klimatyczne miejsca stworzone dla rodzin zamieszkujących gminę oraz Zespół Szkół zlokalizowany w leśnym otoczeniu. Po 15 wyruszyliśmy do Alabastro, gdzie do 18 kontynuowaliśmy pracę nad zebranym materiałem.

1013007

Piątek 01.04.2016

Już o 9:30 przyjechał po nas autobus, który zabrał nas do gminy Czerniewice. Zwiedziliśmy budynek gminy Czerniewice, gdzie dowiedzieliśmy się, że całą gminą zarządza tylko 31 osób. Następnie przeszliśmy do Gminnego Ośrodku Kultury w którym przyszykowano dla nas śniadanie. Wszyscy najedzeni wyruszyliśmy obejrzeć XIX-wieczny park krajobrazowy oraz XVIII-wieczny drewniany kościół pw. św. Małgorzaty. Po dołączeniu do nas wójta gminy Czerniewice wybraliśmy się kolejno do Krzemienicy zwiedzić XVI-wieczny Kościół św. Jakuba Apostoła, następnie do Chociwia obejrzeć hodowlę ryb oraz park dworski następnie do Podkonic Dużych, do firmy GOLPASZ, gdzie dowiedzieliśmy się jak powstają różne pasze dla zwierząt. Na zakończenie odwiedzin gminy wróciliśmy do Gminnego Ośrodka Kultury, gdzie czekał już na nas obiad – rosół oraz ziemniaki ze schabowym! Na tym się nie skończyło, tuż po obiedzie autobus zabrał nas do gminy Lubochnia. Zaczęło się od miłego przywitania i przybliżenia nam wiedzy o gminie przez wójta Lubochni. Zaprezentowano nam od środka Zakład Usług Komunalnych, który dostarcza wodę mieszkańcom. Następnie przeszliśmy do Gminnego Ośrodka Kultury, gdzie przedstawiono nam historię o Teatrze Młodych im. Wojciecha Bogusławskiego. Specjalnie dla nas wystąpili „Mali Lubochnianie”, a także Koło Gospodyń zaprezentowało jak się ubija masło, czego sami mogliśmy spróbować oraz posmakować, niebo w gębie!Smile Na zakończenie drobny poczęstunek, po którym wróciliśmy autobusem do hotelu, gdzie była chwila odpoczynku i wyruszyliśmy dalej do Ośrodka Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych gdzie zorganizowany został dla nas grill integracyjny. Wszyscy wspólnie chętnie rozmawialiśmy i bawiliśmy się do późnej godziny, było super! Wink

083016

Sobota 02.04.2016

O 9.30 wyruszyliśmy do Żelechlinka. Po dojechaniu obejrzeliśmy kościół z początku XX wieku. Pod budynkiem Urzędu Gminy, wójt opowiedział nam o gminie. Obejrzeliśmy występ zespołu ludowego. Następnie poszliśmy do Gminnego Ośrodka Kultury, gdzie czekał słodki poczęstunek. Objechaliśmy całą gminę wzdłuż i wszerz, obejrzeliśmy wszystkie świetlice wiejskie. Udaliśmy się do pasieki, gdzie opowiedziano nam jak to pszczółki muszą ciężko pracować. Zostaliśmy uraczeni chlebem z białym serem i miodem. Miód pitny też był wyborny Laughing Pojechaliśmy na obiad, rosół i...... nie było schabowych Laughing tym razem de volaille i pieczeń. Wysłuchaliśmy koncertu Orkiestry Dętej, Holendrom bardzo spodobały się dziewczyny w niej grające Laughing Około 17 bardzo zmęczeni wróciliśmy do Alabastro.

018009

Niedziela 03.04.2016

Już o 9:30 zwarci i gotowi wyjechaliśmy do gminy Rokiciny. Zaczęliśmy od obejrzenia dzwonów i Kościoła Parafialnego pw. Matki Boskiej Różańcowej w Łaznowie, by następnie udać się do zabytkowego budynku dawnego zajazdu poczty konnej, gdzie przybliżono nam wiedzę o gminie, zaprezentowano ludowe tańce, śpiewy, a także występ wybitnego skrzypka Eugeniusz Rebzdy i pokaz prac malarskich Andrzeja Janeczko. Przeszliśmy się dworcem kolejowym. Następnie zostaliśmy oprowadzeni po Zakładzie Przetwórstwa Mięsnego "MIAZEK” przez właściciela firmy, gdzie dowiedzieliśmy się jak przerabiane jest mięso ze zwierząt na kiełbasę i różne mięsa dostępne w sklepach, a także dostaliśmy wiele różnych kiełbas na spróbunek. Potem udaliśmy się do Mikołajowa do „Stajni Mikołajów”, po zwiedzeniu stajni czekał na nas przepyszny obiad. :) Najedzeni i wypoczęci wyruszyliśmy na przejażdżkę bryczką po okolicznych lasach. Po powrocie czekały już na nas kiełbaski na grillu. Po wszystkim wróciliśmy do hotelu odpocząć.

013001

Poniedziałek 04.04.2016

Dnia 4 marca 2016 roku o godzinie 9:00 uczniowie wraz z opiekunami udali się w kierunku Spały oraz Inowłodza. Przewodnikiem wyprawy była Pani Małgorzata Miszczyk wraz z Panią Mironą Werkowską. Obejrzeliśmy Dom Pamięci Walki i Męczeństwa Leśników i Drzewiarzy Polskich im. Adama Loreta w Spale, udaliśmy się pod posąg Żubra, który upamiętnia carskie polowania. Kolejnym elementem wyprawy był Kościół drewniany p.w. Matki Boskiej Królowej Korony Polski wybudowany w 1923 roku. Zostaliśmy zapoznani z historią żołnierzy zamieszkujących lasy spalskie podczas II wojny światowej. Następnie udaliśmy się na lunch do „Pizzerii Olimpijskiej”. Tuż po przerwie na lunch udaliśmy się do schronu kolejowego w Konewce, który nasza młodzież miała okazję zwiedzić oraz zapoznać się ze sprzętem wojskowym z okresu II wojny światowej. Przedostatnim elementem wycieczki był kościół romański św. Idziego w Inowłodzu wybudowany w 1086 roku zafundowany przez Władysława Hermana z okazji przyjścia na świat Bolesława Krzywoustego. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się do zrekonstruowanych ruin XIV-wiecznego Zamku Kazimierza Wielkiego, gdzie w sali obrad odbyło się spotkanie rady gminy Inowłódz z wójtem gminy. O godzinie 16:00 wyruszyliśmy w stronę hotelu "Alabastro".

Wtorek 05.04.2016

Dzień wolny. Wypoczynek zaczęliśmy od zbiórki i pobrania sprzętu potrzebnego do spływu na przystani OSiR. Po wstępnym przyuczeniu na temat pływania kajakiem,  pod opieką dwóch instruktorów ruszyliśmy w drogę. Po dwóch godzinach dotarliśmy do Spały. Przed 15  byliśmy już w Tomaszowie.

Kajaki05052016

Film ze spływu kajakowego wraz z grupa holenderską.
Autor filmu: Daniel Dominiak

Środa 06.04.2016

O 9.30 wyjechaliśmy spod Alabastro . Dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania kopalni piasku "Biała Góra", gdzie opowiedziano nam o sposobach wydobycia oraz oczyszczania piasku. Pokazano nam również co dzieje się z miejscami gdzie całe złoża zostały już wydobyte. Po pobycie w kopalni odwiedziliśmy Zespół Szkolno-Przedszkolny w Smardzewicach. Tamtejsi uczniowie przygotowali prezentację multimedialną w języku angielskim na temat Gminy Tomaszów oraz samej Polski, gdzie znajdowały się odpowiedzi na krótki quiz dla uczniów z Holandii. Na koniec odbył się pokaz tańca "Poloneza" przygotowany przez tamtejszych przedszkolaków. Następnie zostaliśmy oprowadzeni po szkole, i zastały nam pokazane niektóre sale lekcyjne. Zaraz po opuszczeniu szkoły przybyliśmy do kościoła parafialnego pod wezwaniem św. Anny w Smardzewicach, prowadzonego przez ojców Franciszkanów żyjących w zespole klasztornym na terenie tego kościoła. Dwóch z nich opowiedziało nam historię tego sanktuarium oraz wspomniało jak wygląda życie w tymże klasztorze. Następnie przewieziono nas na tamę na Zalewie Sulejowskim, gdzie jeden z pracowników wytłumaczył działanie oraz ogólnie opowiedział o tejże tamie. Pod koniec odwiedziliśmy budynek Ochotniczej Straży Pożarnej w Twardej, gdzie swoją siedzibę ma miejscowe Koło Gospodyń Wiejskich. Panie, ubrane w tradycyjne stroje ludowe tego regionu opowiedziały o wciąż kultywowanych tradycjach oraz wręczyły nam w prezencie własnoręcznie zrobione podarunki w postaci kwiatków z bibuły. Na obiad udaliśmy się do pensjonatu "Atmosfera", tam zjedliśmy żurek, kluski śląskie i karkówkę. Po 15 wróciliśmy do Alabastro.

114

Czwartek 07.04.2016

Kolejny dzień, kolejne atrakcje! Już o 9:30 zwarci i gotowi wyruszaliśmy autobusem do Niebieskich Źródeł, a następnie zwiedziliśmy Skansen Rzeki Pilicy. Każdego zachwyciły stare pojazdy wojskowe. Zostaliśmy przewiezieni do Grót Nagórzyckich. Poznaliśmy historię i legendy związane z grotami, gdzie dawniej wydobywano piasek kwarcowy. Następnie pojechaliśmy do szkoły, na uroczystość związaną z obchodami Dnia Patrona - Tadeusza Kościuszki. Nie tylko holendrów zachwyciły nasze piękne polskie uczennice na występach! Po uroczystości podążyliśmy do Muzeum im. Antoniego hr. Ostrowskiego. Po wszystkim udaliśmy się głodni i zmęczeni do restauracji „Kwadrans”, gdzie zjedliśmy przepyszny obiad. Najedzeni wróciliśmy do hotelu.

074

Piątek 08.04.2016

Punktualnie o 10:00 wyjechaliśmy sprzed szkoły na spotkanie z wójtem gminy Rzeczyca. Zostaliśmy poczęstowani herbatą i ciastkami, a Nasi holenderscy przyjaciele dowiedzieli się wielu ciekawych informacji na temat gminy. Pytań było bardzo dużo. Kolejnym punktem na mapie zwiedzania była hala sportowa, gdzie mogliśmy obejrzeć mecz piłki nożnej, a zawodnikami byli strażacy. Następnie zobaczyliśmy produkcję garniturów w firmie ALTAR oraz produkcję aluminiowych narożników w firmie PROFIGIPS. Wszyscy zmęczeni, pojechaliśmy na obiad do szkoły w Rzeczycy. Zalewajka bardzo wszystkim smakowała. Ostatnim co zobaczyliśmy był występ orkiestry dętej w Gminnym Ośrodku Kultury. Około 16:00 wróciliśmy bez sił do Alabastro.

023

Sobota 09.04.2016

O godzinie 4:00 wyjechaliśmy spod Alabastro w stronę Oświęcimia. Po drodze mieliśmy kilka przystanków. Po dotarciu na miejsce nasi Holenderscy koledzy poszli zwiedzać Auschwitz, natomiast polscy uczniowie wraz z nauczycielem udaliśmy się na śniadanie do pobliskiej restauracji. Około godziny 10:00 wyruszyliśmy w dalszą drogę w stronę Krakowa, gdzie zwiedziliśmy zamek oraz Rynek Główny. Po zwiedzaniu udaliśmy się na obiad, a następnie wyruszyliśmy busem w stronę Tomaszowa. Wycieczka zakończyła się kilka minut po godzinie 17:00

Niedziela 10.04.2016

Dzień wolny. Wszyscy odpoczywaliśmy.

Poniedziałek 11.04.2016

O 9:40 w szkolnej stołówce rozpoczęliśmy spotkanie z Panią Jolantą Sobczyk ze Starostwa Powiatowego oraz naszą dyrekcją. Po ustaleniu wszystkich szczegółów zabraliśmy się do pracy. Nasi holenderscy koledzy około 13, poszli na spotkanie z dyrektorem budowy Galerii Tomaszów, gdyż jest ona prowadzona przez holenderską firmę.

1005003

Wtorek 12.04.2016

Praca nabrała tempa, widać już pierwsze efekty. Kanapki są pyszne, znikają w kilka chwil Laughing

Środa 13.04.2016

Pracujemy... Dzisiaj stworzyliśmy animacje. Materiał wygląda bardzo dobrze. Jesteśmy na półmetku Smile

Czwartek 15.04.2016

Dzisiaj było bardzo dużo pracy. Jesteśmy pewni, że ukończymy projekt. Film prawie gotowy. Jutro mała prezentacja Wink

Poniedziałek 18.04.2016 - Podsumowanie projektu

Już od godziny 8:00 aż do 10:00 trwały przygotowania do przedstawienia projektu, nad którym pracowaliśmy 3 tygodnie. Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, by w końcu nasz klient – starostwo mogło obejrzeć finalny produkt, czyli film promocyjny Powiatu Tomaszowskiego. Wszyscy zostali poczęstowani kanapkami, ciastami, kawą i herbatą. Po zaakceptowaniu przez starostwo naszego projektu, wszyscy studenci otrzymali certyfikaty i pamiątkowe zdjęcia. Następnie uczniowie holenderscy wraz z polskimi udali się na pożegnalny obiad w Alabastro.

005 011

Wicedyrektor ZSP 1
mgr Urszula Seredyn

mgr Iwona Poganowska

Copyright (c) ZSP nr 1. All rights reserved.
Designed by zsp1.edu.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.